24 Kasım 2011 Perşembe

Beş Yapraklı Yonca

Son zamanlarda çevremdeki insanların mükemmeli aradığını farkediyorum. Kimsenin ulaşamayacağı mükemmelliği arama, ya da mükemmel olma çabasını anlayamıyorum açıkçası. İnsanlar elde etmek istediklerini var olmayan şeylerden seçip, onlara ulaşmak için boşuna çaba sarfediyorlar. Bahsettiğim şey iş ya da öğrencilik hayatıyla ilgili değil. Ulaşılması çok zor yerlere ulaşılabilir fakat olmayan bir şeye ulaşmak ne kadar mümkün olabilir ki? İnsanları mükemmelliğe yakınlığıyla değerlendirip ona göre davranamazsınız. Ya da yaptığınız her (hatta hiçbir) işte ortaya çıkardığınız ürünün mükemmel olmasını bekleyemezsiniz. Mükemmeli aramak, beş yapraklı yonca aramak gibidir. Belki dünyada bulunabilir ama onun da genetiğinde sorun olduğundan emin olabilirsiniz. Bu da mükemmelliği ortadan kaldırır, ki bu durumda yine başladığımız yere döneriz.


Ben yazılarımın, yazılarımda belirttiğim fikirlerin mükemmel olduğunu savunmuyorum örneğin. Mükemmele ulaşmak için de uğraşmıyorum. Belki daha iyiye gidiyorum, belki onu bile beceremiyorum, bilmiyorum açıkçası. Çevremdeki insanları da mükemmele yakın oldukları için seviyor değilim. Hatalı, sorunlu olduklarını ima etmiyorum. Sadece oldukları gibi seviyorum. Çünkü o insanlar, benim için, oldukları gibi değerliler.


Şansımızı, imkanları, insanları zorluyor; onlardan mükemmel olmalarını ya da bize mükemmeli getirmelerini bekliyoruz. Bunu ne amaçla yaptığımız konusundaysa hiçbir fikrim yok.


Belki de hayatı fazla sorguluyoruz.


Ya da ben şu anda biraz fazla sorguladım, bilemiyorum...

2 yorum:

  1. Yaptığın işi görev olarak yapmakla keyif alarak yapmak arasında ki farkı sorguluyor olabilir misin? Mükemmellik asla varamayacağın bir yolculuktur. Varılabiliyor olsa bu yolculuğun o yolcular tarafından gidelesi bir durum olmayacağı kuvvetle muhtemeldir. Sanırım O yolcular, yolculuktan hoşlanıyorlar; o yolculuğun sonu olmadığını bilmeden.

    Uğur Mıstaçoğlu

    YanıtlaSil
  2. Bahsettiğim sadece insanların yapmaktan zevk aldığı şeyler ile ilgili değil. İnsanların, o insanların yaptığı işlerin, ikili ilişkilerin mükemmel olmasını beklemekle ilgili. Yani benim senin ya da senin benim mükemmel olmamı beklemen gibi. Olabilecek olanın en iyisini isteyebilirsin ya da bunu umabilirsin ama burada bahsettiğim şey şu: Mükemmelliği kimseden ve hiçbir şeyden bekleyemezsin. Hiçkimseyi, hiçbir şeyi, mükemmel olmadığı için yargılama hakkına sahip değiliz.

    YanıtlaSil